nelllyyy

På tal om julafton.. (Arg)

Kategori: Allmänt

Herrom dagen på praktiken så gjorde jag om den dära reklamen som jag råkade spara i ett lager. Den är en julreklam och sammtidigt som jag satt och placerade ut snöflingor så spelade "grannen", alltså personen som hyr rum bredvid henne jag praktiserar hos, julmusik. Fick julfeeling fast det inte ens hunnit bli december då.

Idag så bad pappa mig diska. Jag brukar inte göra något han ber mig göra, då han aldrig gör något själv. Han kan inte ens baka sin egen kladdkaka eller vispa grädde eller så.
Men herrom dagen så skottade han gårdsplanen. Därför tänkte jag att jag absolut kunde diska. Sa inget om att de var för att han skotta för han hade gått ner till sitt målarrum ändå.
 
Jag kommer dock inte diska om han ber mig igen om han inte gjort något själv. Han kan fan inte bli arg på mig för att jag inte diskar, dammsuger när han säger åt mig. Gör de ibland själv när han inte säger till mig.
Han har ingen rätt att bli förbannad, skrika åt mig att jag är bortskämd när han själv ALDRIG diskat sedan vi flyttade hit.
 
När jag stod och diska så tänkte jag att han kanske kan börja hjälpa till mer. Och att de kanske kan bli något av denna familj. Tills precis nyss.. Då han skällde ut mamma för att hon ställt skorna fel i trappen. "De ska stå så här, men sulan så här så får de stöd mot trappen" röt han. "SÅ HÄR SKA DU GÖRA"
 
Gör de själv för fan. Sluta klaga på oss hela jävla tiden.
 
Kunde ha firat jul med bästa maskrosbarnen. Men eftersom jag är under 18 hade mina föräldrar behövt godkänna de. Och de hade jag aldrig fått. Sedan så fick jag ett erbjudande från en kompis att följa med henne och fira jul på gran canaria.
 
MEN ISTÄLLET SKA JAG VARA HÄR MED DENNA DYSFUNKTIONELLA FAMILJ DÄR ALLT BARA ÄR NEGATIVT HELA TIDEN. DET GÖR ATT JAG OCKSÅ BLIR NEGATIV OCH JAG BLIR FÖRBANNAD.
 
Det är inte så här jag vill vara, jag är snäll varm och god hjärtad mot mina vänner.
Men de går för tusan inte här "hemma". När man bemöts som man gör. tro mig har försökt vara positiv och försöker fortfarande. Pappa brukar bland anant stänga dörren intill deras sovrum om jag sitter i köket och sjunger falsk eller skrattar "för mycket".
 
Lägger för mycket energi på detta. Energi som ska läggas på annat, positiva saker, bra saker, skolan..
 
 
 
Kommentera inlägget här: