nelllyyy

Inge mer krångel

Kategori: Allmänt

Igår lyckades mamma och jag äntligen betala studentmössan. Sista betalningsdagen är den 2 oktober så man kan ju säga att de var i sista minuten. Skönt att slippa tänka på det något mer. Nu blir de bara att vänta på att den ska bli klar.
 
I fredags till lördag var de konfirmationsläger. Jag är konfirmationsledare och var där som ledare alltså. Vi får ingen betalning så de är inget jobb. Att vara ledare fungerar som avlastning för prästen och för att göra läsningen lite roligare och mer ungdomligt. Man lär sig mycket och de är en bra erfarenhet. Vi är en himla bra grupp och det viktigaste för oss är gemenskapen och att vi har roligt snarare än att man ska kunna bibeln utantill. Även om vi förstås har bibelläsning också, men de brukar vi kombinera genom teater. Läser ett stycke sedan spelar vi upp de.
 
I dag så var vi till kyrkan där komfirmanderna spelade upp en pjäs och sedan sjöng vi allihopa en sång till församligen. Mysigt att vara i kyrkan ibland
. När jag kom hem fotade jag och nu sitter jag här. Ska i väg och träna och vara tränare i kväll sedan som vanligt på söndagar. Tänkte ta en powernap nu.
Kommentera inlägget här: