nelllyyy

Studenten! Onsdag 5/6-13

Kategori: Allmänt

 
Trött tjej på bussen påväg till skolan. Vi skulle fota oss 9.15 och jag kunde inte sova natten innan pga nervositet och tankar, som det brukar vara när något stort ska hända
 
Mitt stimendium jag fick. Trodde aldrig att jag skulle få det! Blev så glad att jag höll på att börja gråta. Riktigt bra avslut och är så tacksam att mina lärare verkligen märkt hur mycket jag kämpat.
 

Förutom detta så käkade vi mackor, tårta och fick våra betyg i klassrummet. Det var efter fotograferingen. När vi vart i klassrumet, med betyg och ros kring halsen så gick vi in i skolans aula med alla år 3 elever med allas vänner och släktingar utanför. Då vi var över 300 elever som tog studenten i år fick inte föräldrarna plats. Där sjöng vi studentsången, och lyssnade på när 2orna sjöng. Därefter höll rektorn tal och alla som fick stipendium ropades upp en efter en till scenen. Tror det var i ungefär den ordningen. Är helt säker på att vi sprang ut sist i alla fall, såklart ^^
En efter en, klassvis och linjevis, sprang vi ut. Vi i media sprang ut som nr 4. Och det var så himmla mycket folk! Vi hade behövt minst 2 aulor till. Sjukt! Men det var en riktigt häftig upplevelse, man kände sig som en kändis lite när alla fotade och skrek och var glada när de såg en.
 
Efter de bytte vi om och åkte flak, där högtlarna gick söder (tyvärr) men hade kul ändå. Man blev dränkt i öl, cider och allt möjligt flytande. De skreks och tjöts så högt att de pep i mina öron 2 dagar efter studenten. Det var verkligen en upplevelse man inte lär göra om!
 
När flaket åkt runt i ca 2 timmar så åkte jag tåget till Gnesta där jag duschade hemma hos mina kusiner och klädde på min min fantastiska studentklänning igen. Vi käkade och firade mig. Det var kul och de tyckte liksom jag att jag hade riktigt fina betyg.
 
På kvällen drog jag upp till Östertälje där min kompis pojkvän bor skulle sova där, och förfestade lite och sedan drog vi ut alla tre och mötte upp flera kompisar! Var en riktigt lyckad dag!
 
Torsdag 6/6-13
 
Denna dagen hade jag och en kompis studentmottagning med kompisar och släkt som ville komma. Var hur trevigt som helst och fick fina paket! Vi käkade middag och fikade. På kvällen festade vi till högmusik och hade kul hela natten lång. Spelade bland annat twister (det där spelet där man snurrar på en platta och så blir det tex "höger hand röd" och då ska man lägga höger hand på en ledig röd prick) till musiken vilket inte är det lättaste när det kommer en bra låt man vill dansa till ^^ Riktigt kul och lyckad dag även denna dag.
 
 ... Och vad som upptäcks på fredag kväll när man är hos en kompis och kollar Facebook som man inte gjort sedan tisdags någon gång:
Rekord för mig. 32 händelser!
 
 
Kommentera inlägget här: