nelllyyy

Ansvar?

Kategori: Allmänt

Jag vet lika lite som du hur man kan förändra dig, hur illa du beteer dig. Att du säger att du inte har en aning om hur du ska förändra dig, den ursäkten du har till varför du säger saker är: "orden bara kommer ut munnen utan att ha passerat hjärnan".
Du nämner en serie som är gjord av en person som också är/var bipolär, men att du inte orkat kolla på den. Det handlar om vilja säger jag, du måste vilja förändra dig. Du säger att du "vill" men inte "vet" hur man gör. Jag säger att det är väl bara att tex kolla på den där serien. "Påmin mig om att se den".
 
Tror inte riktigt du förstår. Du ska inte se serien för att jag säger till dig, påminner dig. Du måste vilja. Du har en sådan vilja att styra över alla andra, deras val. Gör inte folk som du vill, blir du arg, ledsen eller deprimerad.Du har en vilja.
Men att ändra dig själv, nej de är tydligen omöjligt. De är möjligt, om du bara inser, att du måste vilja först, och tro på att de går. Du klarar av att gå ut och gå flera mil. Du klarar av att måla, trotts nacken och sjukdomen. Men du "klarar inte" vispa grädde, eller ta ansvar för ditt betende.
 
Spelar ingen roll hur mycket jag vill att du ska vilja. Jag kan inte förändra dig. Vet inte ens varför jag försöker.
Kommentera inlägget här: