nelllyyy

Orklös

Kategori: Allmänt

Mycket munter rubrik. Vet inte vad som händer. Trodde jag var i en uppåtsväng nu i mitt humör. Men det börjar helt enkelt dala. Får ingen kraft till läxan jag har. Så himla tur att jag bara har EN. När jag inte ens orkar göra den är det illa. Har ångest nu och får ångest av att inte göra läxan. Dubbelt upp. Gnällspik är jag också. Men bättre att gnälla här än till någon annan. Här är det valfritt att läsa och besvara. Kravlöst liksom. Skönt att inte vara en börda känner jag.
 
Herregud, vad är det för fel på mig? Vill inte tänka såhär ändå gör jag det.

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2012-11-15 | 12:55:01
    Bloggadress: http://johannawesterberg.blogg.se

    Sv: Hej, va glad jag blev när jag läste ditt svar ditt mig! Ibland kan det vara lite svårt att nå fram och skriva så att andra förstår vad man menar i text, men det var skönt att höra att du förstod :)

    Ett jättebra steg att be om att få hjälp! Starkt jobbat, hoppas du får den stöttning du behöver :)

    Det här men att vara/inte vara deprimerad är lite luddigt tycker jag.. Jag "är" inte deprimerad, men på grund av alla problem och all skit så BLEV jag deprimerad.. Förstår du hur jag menar? För hos vissa sitter det förankrat i hjärnan och kan bero på arv/serotoninbrist eller lik. men hos andra kommer det som en bieffekt av allt annan skit. Kroppens sätt att säga ifrån liksom..

    Tack själv! Absolut inte, det är en av anledningarna till att jag startade bloggen. Jag ville inte leva i tystnad, skam eller hemlighet längre. Dessa är mina problem och dom har gjort mig till den jag är idag, punkt! :)

    Förresten.. Men tanke på ditt inlägg här så skulle jag med 99,9 % säkerhet säga att du är deprimerad, och på EXAKT samma sätt som jag var!Apatisk, orkeslös, "stoppa-mig-i-en-säck,knyt-igen-och ställ-mig-i-ett-hörn,och-låt-mig-slippa-allt"-deprimerad ;)

    Du behöver inte må såhär! Helt ärligt, jag förespråkar INTE att ta till mediciner för att bara "lösa saker", men ibland kan man behöva ta till hjälp för att ORKA ens tänka på sina problem. Jag tycker att du ska pröva antideprissiva, funkar det inte så är det ju bara att sluta liksom :) Prata med dom på vårdcentralen och stå på dig!

    Tack så mycket för din andra kommentar också, den till mitt ehrm.. lite "arga" inlägg x) Den värmde så otroligt mycket. Det är sånt som gör att jag vill blogga överhuvudtaget!

    Massa kram Johanna

Kommentera inlägget här: