nelllyyy

Med andan i halsen

Kategori: Allmänt

Det är inte varje dag jag skriver det här. Men idag, precis nyss var jag ute och sprang en runda. Helt själv, helt på egna intiativ. Eftersom jag nyss kom in har jag andan i halsen och låter som om jag har astma pga den kalla luften ute. Jag föredrar att springa med en handboll framför mig, annars ser jag inget nöje med det.
 
Varför gick jag ut och sprang just idag? Jo, för att jag först var irriterad på några av mina klasskamrater i skolan. När jag kommer hem så ringer jag elgiganten, får reda på att min mobil äntligen är klar efter en månad och 10 dagar och kan hämtas ut nästa vecka. Kul att äntligen få reda på det, synd att jag dessvärre inte är hemma nästa vecka alls.
Skulle sedan äta pannkaka. Vet att jag endast har ett par byxor som är sköna och gå i som jag behöver ha imorgon då jag ska till stan med en kompis. Och SJÄLVKLART när jag skär, får jag heka tallriken över mina byxor. Klart de kan hända den bästa, men inte två dagar inom loppet av tre. Det var på mina andra par super sköna byxor. Blir så himla arg, hur stor är chansen? Vem vill mig något dumt? De vanliga tankarna kommer upp.
 
Men istället för att bli ledsen som alltid annars, blev jag arg idag. Börjar slå på en kudde för att jag är så galet arg. Byter sedan snabbt om, drar på mig ett par springskor och far ut i den kalla luften och bara springer.
När jag sedan kom in så är jag lugn och lite trött. Ska strax hoppa in i duschen.
Får väl helt enkelt ha leggings imorgon och frysa. Eller ha ett par inte-lika-sköna byxor på mig.
 
 
Brukar alltså inte springa utan en handboll framför mig, synd att det bara är spontanis kvar en gång i veckan. Saknar tiden med laget.
 
Bild lånad från Facebook, laget på match någon gång innan vi lades ner. De vita är vi.
 

KOMMENTARER:

  • Aili säger:
    2012-10-26 | 20:04:35
    Bloggadress: http://ailicherp.blogspot.se

    Vad duktigt att du var ute och sprang, hade jag aldrig klarat bara sådär! !!! Hoppas det blir bar mellan dig och dina klasskamrater... :)

    Åh, tack! Blir verkligen otroligt glad! Hon heter Tessie, min katt :)

Kommentera inlägget här: